Verdergaan na vreemdgaan echtgenoot

//Verdergaan na vreemdgaan echtgenoot
Verdergaan na vreemdgaan echtgenoot-001-11-30T00:00:00+00:00

Home Vreemdgaan forum Vraag het onze expert Verdergaan na vreemdgaan echtgenoot

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
      Post count: 230

Hallo,
      afgelopen zaterdag ben ik er via via achtergekomen dat mijn man is vreemdgegaan met een vrouw uit de buurt.
      Ze hebben een maand echt iets gehad.
      Nu ben ik erg geschrokken en was even vreselijk boos maar dat sloeg vrijwel meteen om in de drang om hier samen uit te komen.
      We hebben heel veel gepraat en hij gaf toe dat hij erg ongelukkig was. In onze relatie maar ook binnen zijn eigen ik.
      Ik vroeg hem wat hij wilde en hij wilde niets liever dan dat ik hem nog een kans wilde geven.
      Ik wilde dat alleen doen als hij voor zichzelf wilde en niet voor ons kind of het gedoe dat een scheiding met zich mee brengt.
      Hij wilde het voor zich zelf.
      Sindsdien hebben wij hele fijne gesprekken en zegt hij dat er zo”n enorme last van hem is gevallen. We groeien helemaal naar elkaar toe en ik had zelf nooit gedacht dat ik het kon, hem vergeven…. en al helemaal niet in zo”n kort tijdsbestek.
      Ik voel totaal geen woede en heb begrip voor zijn situatie. Ik vind het vreselijk wat hij mij heeft aangedaan maar onze liefde is aangewakkerd en het voelt voor ons allebei zo ontzettend goed.

Dan is er nog de minnares. Ik heb haar in mijn huis gelaten, ze is op mijn verjaardag geweest en was niet weg te slaan…(achteraf snap ik waarom…) De dagen erna is ze ook gewoon “”gezellig”” even langsgekomen…ook toen mijn man niet thuis was. Dan ben je toch slecht?
      Nu heeft mijn man haar zaterdag meteen gezegd dat hij voor zijn gezin kiest en dat het over was tussen hen. Waar ik bij was. (telefonisch)
      Zij denkt dat dit alleen maar onder de druk van zijn gezin is en dat hij doodongelukkig is….(zo is hij ook in hun relatie gestapt en hebben gesprekken gehad dat hij haar wilde en er voor wilde gaan bla bla…maar dat dacht hij alleen maar….)
      Ze stuurt nog bijna dagelijks berichtjes naar hem, ook over mij. Soms met een smoesje om toch nog even iets te kunnen sturen.

Is hij haar een verklaring en een excuus verschuldigd? Hij wil haar gewoon vergeten en keihard vechten voor ons maar ik vraag mij af wat is wijsheid? Ik kan mij voorstellen dat ze ontzettend boos is en verdrietig omdat hij haar zo afkapt. Maar is dat niet je lot als je nu eenmaal kiest om met een getrouwde man te gaan? Hij is overigens niet de eerste getrouwde man waar ze iets mee heeft gehad. En ze heeft zelfs een kind van de vorige getrouwde man.

Ik zit nog steeds vol met vragen maar voel mij elke dag een stukje beter. Mensen denken dat ik zwaar in de put zit maar dat is niet zo. Ik kan niet goed eten maar voel mij op zich goed. Af en toe moet ik huilen en maalt het in mijn hoofd. Dan bel ik hem op en dan praten we weer even en dan is het goed. Is dit raar dat het zo snel zo kan lopen? Dat het zo snel vergeven is? Komt er nog een fase die ik moet verwachten?

Anoniem
        Post count: 0

Wat Herkenbaar. Mij is het ook overkomen, alleen nog veel erger. Ik dacht ook dat ik niet verder kon met hem, maar uiteindelijk hou ik ondanks alles nog veel van hem. En we zijn weer nader tot elkaar gekomen. Het is moeilijk, maar waar een wil is is een weg. Verdriet is er nog dagelijks, maar probeer het niet de overhand te laten nemen. Ook ik heb contact gehad met de degenen met wie hij het heb gedaan. Waaronder bekenden. Van mij moesten ze het contact verbreken en nummers e.d. wissen. Ik ben ook bang dat er nog een fase gaat komen, en mezelf ga afvragen waarom ik dit probeer te accepteren, van gebeurd is gebeurd

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      Reageer op: Verdergaan na vreemdgaan echtgenoot
      Mijn informatie: