partner vreemdgegaan -001-11-30T00:00:00+00:00

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen partner vreemdgegaan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
      Post count: 230

Ik dacht dat het mij nooit zou overkomen, maar het gebeurde toch.
      Je vrouw die verliefd wordt wordt op een ander (en dat blijkt ook nog een vriend van je te zijn). In eerste instantie gaf mijn vrouw alleen aan dat ze verliefd was. Dat heb ik haar kunnen vergeven en het een plekje kunnen geven. Helaas kwam na enkele dagen ook het andere uit. Ze vertelde me dat ze vreemd was gegaan. Mijn hart brak, een enorme pijn en verdriet voelde ik. We zijn een paar dagen uit elkaar geweest.
      Na veel nadenken hebben we besloten om het toch te gaan proberen.
      We zijn allebei gelovig en ik ben ervan overtuigd dat God ons voor elkaar gemaakt heeft en dat we voor elkaar bestemd zijn.

Toen ik hoorde dat ze vreemd was gegaan had ik zelf het idee dat het éénmalig was.
      Toen ik weer thuis kwam hebben we veel gepraat.
      En na een opmerking van mijn vrouw dat ze gelukkig ongesteld was, kwamen er vragen bij naar boven. Want ze had gezegd dat het iets van een paar maanden geleden was. Nu bleek dat ze dus deze maand nog sex hadden gehad en dat ze het al die tijd onveilig hadden gedaan.
      Weet je wat mij toen het meeste pijn deed. Ik voelde mij verraden.
      Mijn vrouw en ik proberen al jaren kinderen te krijgen en dat was tot op heden nog niet gelukt. Ik heb daarom eind september ook een 1e vruchtbaarheidstest laten doen en daaruit is gebleken dat ik onvruchtbaar ben. Een 2e volgt nog begin volgend jaar.
      Dus ik voelde me mij genaaid. Ze had ook zomaar zwanger kunnen worden van hem.
      Dit heeft mij wel aan het denken gezet en begon te twijfelen.
      Toch wil ik haar een kans geven. Ik voel de liefde die ik voor haar heb in mij.
      Ik wil haar nog een kans geven. Maar het blijft je je hele leven achtervolgen.

Anoniem
        Post count: 0

Beste Richard, ik heb hetzelfde dit jaar meegemaakt en ben er sinds eind september van op de hoogte omdat mijn vrouw het mij vertelde. Dit gebeurde in 2 etappes; 1e dag vertelde ze dat zij verliefd was geworden en gezoend hadden, de volgende dag hoorde ik aan dat ze ook sex hebben gehad. Deze zgn vriend kennen we pas 1 jaar en zijn vrouw is was de ‘beste’ vriendin van mijn vrouw en hij de mijne. Na ons eerste gesprek bij de relatie therapeut heb ik gevraagd hoe vaak zij sex hebben gehad en dat bleek 3x gebeurd te zijn. Ik was veel weg voor mijn werk en dat creeerde vrij baan voor deze situatie. Uiteraard zat het al langer niet goed in de relatie van die ‘vrienden’ en bij ons was er ook wel spanning echter ik dacht dat vnl. door mijn werk kwam. Moet ik er wel bij zeggen dat ons sex leven ook niet intens was maar blijkt nu dus dat we beiden wel meer wilden maar er nooit over spraken…. We hebben 3 kinderen en die hebben er uiteraard wel al een klap van mee gekregen. Ook ik ben 2 weken eeg geweest en mijn vrouw 1 week alleen wij beiden wilden weer terug in ons eigen huis zijn. Het is nu wel zo dat we beide nog bij dezelfde relatie therapeut ‘lopen’ om ons zelf voldoende te leren kennen en er achter te komen of er na 14 jaar huwelijk überhaupt nog iets uit deze relatie te halen is. Nu we ruim een maand verder zijn en ik heel veel verdriet en pijn heb moeten verwerken begin ik mede dankzij mijn therapeut tot het besef te komen dat Ik mijzelf al jaren voor de gek gehouden heb. Begrijp me goed, ik hou zielsveel van mijn vrouw en zou de relatie omwille van ons gezinsgeluk echt een kans willen geven maar het vertrouwen heeft zo’n deuk opgelopen dat ik het niet meer weet of ik wel verder wil….terwijl ik dit schrijf is Marco B op de radio aan het zingen ‘de waarheid’…. Ik an alleen maar uit mijn korte ervaring zeggen, geef het de tijd om de pijn te helen en vergeven echter wees ook eerlijk naar jezelf en vraag je regelmatig af of je zo verder kan en wil leven….onze lieve heer gunt ons allemaal om gelukkig te zijn maar ik weet nu dat ik eerst gelukkig met mijzelf moet zijn.
        Veel sterkte en als j een x wil praten laat het me weten en dan spreken we wat af.
        Robert

Anoniem

Hoe gaat het nu? Robert

Anoniem

Beste Richard, In het oude testament komt een verhaal voor over een man die geen kinderen kon krijgen en die boos is op zijn broer, omdat hij hem geen erfgenamen wilde geven door bij zijn vrouw een kind te verwekken. Als jullie een kind willen en jij onvruchtbaar bent, is het dan niet mooi om net als die man uit de bijbel wilde een kind te laten verwekken door iemand die je na staat? Het zou het probleem in een heel ander perspectief zetten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          Reageer op: partner vreemdgegaan
          Mijn informatie: