oude liefde roest niet?!?! -001-11-30T00:00:00+00:00

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen oude liefde roest niet?!?!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
      Post count: 229

Wie o wie heeft raad…

Ongeveer een jaar of 10 geleden heb ik een romance gehad. Dit is nooit een serieuze relatie geweest maar wel heftig en intens. Na een half jaar was het over en zijn we elkaar uit het
      oog verloren.

Sinds vorige week hebben we weer contact. Hebben elkaar gevonden via het net. Inmiddels ook weer eens afgespoken waarbij vrij snel duidelijk was dat er nog altijd veel spanning is tussen ons.
      Probleem is echter dat we allebei inmiddels gelukkig getrouwd zijn.
      Natuurlijk weet ik dat hem zien ontzettend fout is voor myn huwelyk. ik kan alleen de aantrekkingskracht niet weerstaan en dat geldt ook voor hem.

Wie heeft raad?

Anoniem
        Post count: 0

hoi joshy,
        lastige situatie zeg! maar ik denk dat je hier heel voorzichtig mee moet zijn, want anders kunnen er dingen gebeuren waar je later spijt van krijgt en dan kan je niet meer terug.
        Zoals je zegt ben je gelukkig getrouwd en hij ook, dat is tegenwoordig heel wat waard! het komt veel voor dat mensen in een huwelijk/vaste relatie tijdelijk iets voor iemand anders voelen, het kan zijn spanning verliezen en dan is het heel makkelijk voor iemand anders te vallen. Dat wil niet zeggen dat die relatie dan niet goed zit! Het is iets waar je mee om moet zien te gaan als je denkt bij je huidige partner te willen blijven.
        Probeer er voor jezelf achter te komen of dit gaat om echte liefde of dat het vooral spannend is om die persoon weer te zien. Jullie zijn mekaar 10 jaar geleden niet voor niets na een half jaar al uit het oog verloren, dus waarschijnlijk is het vooral lichamelijke aantrekkingskracht en geen diepe gevoelens. Op dit moment maakt je lichaam allemaal hormonen aan die je vertellen dat het best kan en dat het leuk zou zijn, maar na die roes komt de kater, pas daar voor op en hou je gezond verstand goed in de gaten i.p.v. je gevoel op dit moment.
        hoe goed dat nu ook even kan voelen is het zeer waarschijnlijk dat je uiteindelijk diepe schuldgevoelens hier aan over houd, wat voor altijd je huwelijk kan beïnvloeden. Zijn die paar heftige momenten het waard om er nog voor jaren last van te hebben?
        Misschien is het een idee om eens een leuk/romantisch weekeind te plannen met je partner. Ga iets doen dat jullie allebei leuk vinden en doe dat even fijn alleen met zijn 2. Of iets wat jullie vroeger graag deden, maar om de een of andere reden lang niet gedaan hebben. Plan even wat meer tijd met hem in en dan zal je waarschijnlijk zien dat je nog veel van hem houd en hopelijk je gevoel sterk genoeg maken om weerstand te kunnen bieden aan die ander.
        vertel aan je flirt dat jullie best vrienden kunnen zijn, maar niet meer dan dat. Probeer geen situaties op te zoeken waarin er iets kan gebeuren, dat maakt het alleen maar moeilijker.
        In het begin zal dit lastig zijn, omdat heel je lichaam op dit moment duidelijk laat weten wat het graag wil! maar dat zal minder worden en dan zal je uiteindelijk trots op jezelf zijn, wat je huwelijk juist sterker maakt.
        voel jezelf niet te slecht door je gevoelens nu, het is iets behoorlijk menselijks en herkenbaar voor velen, maar het vergt even wat moed om er doorheen te komen.
        heel veel succes er mee!!

Anoniem
          Post count: 0

Hard wegrennen nu het nog kan, hier komt alleen maar miserie van! (ik spreek uit ervaring, helaas)
          99% van de mannen gaat zijn vaste partner echt niet voor je verlaten, hebben altijd wel een excuus en dat maakt je op termijn kapot…
          Als vrouw willen we geen 2e viool spelen, we willen gekoesterd worden en een nestje bouwen with the one we love.
          Kies voor jezelf, maak het jezelf niet moeilijk nu het nog kan en hou hem zoveel mogelijk op afstand. Succes!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        Reageer op: oude liefde roest niet?!?!
        Mijn informatie: