Ik houd van mijn vriendin maar kan haar niet trouw blijven

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen Ik houd van mijn vriendin maar kan haar niet trouw blijven

Dit onderwerp bevat 26 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  patrick 4 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur

patrick
    Sleutelbeheerder

Ik heb drie echt serieuze relaties gehad. Tijdens de eerste twee relaties was ik ontzettend gek op mijn vriendin en zag ik andere vrouwen nauwelijks staan. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht ooit vreemd te gaan. Het pijnlijke is dat ik juist in deze twee relaties behoorlijk ben belazerd en uiteindelijk voor een ander ben gedumpt.
      Sindsdien ben ik nooit meer echt verliefd geweest. Mijn huidige relatie die inmiddels al bijna 6 jaar duurt, daar ben ik eigenlijk een vanzelf ingerold. Nooit ben ik echt verliefd op haar geweest. Maar in de loop van de jaren is ze wel echt mijn maatje geworden en ben ik erg veel van haar gaan houden. Toch ontbreekt het vuur dat ik in eerdere relaties wel heb gevoeld en dat zorgt ervoor dat ik kwetsbaar ben voor andere verleidingen. Een paar keer ben ik de fout in gegaan. Het gekke is, ik voel me er niet eens echt schuldig over. Mijn vriendin verdient absoluut beter, toch wil ik haar niet verlaten. Ik mis dingen in onze relatie, maar dezelfde relatie biedt me veel dat ik niet zou willen missen.
      Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die in dezelfde situatie zitten en hoe zij ermee omgaan.

#6627 Reactie

Anoniem

Een herkenbaar verhaal. Ik denk dat wij mannen diep van binnen voelen dat monogamie ‘niet natuurlijk’ is. Ondanks wat vrouwen graag van ons zouden willen en verwachten, is monogaam denken gewoon vrijwel onmogelijk. We kunnen wel monogaam blijven, maar vaak alleen door constant tegen de aandrang te vechten. In ons hoofd is vrijwel geen enkele man monogaam. Het is eigenlijk triest in zo’n wereld te moeten leven. Iedere man zou veel gelukkiger zijn als hij gewoon af en toe eens lekker mocht neuken met een andere lekker ding. Zonder dat dit betekent dat je niet meer van je vriendin houdt. Helaas denkt het vrouwvolk (of een groot deel daarvan) daar anders over. En zo moeten we maar blijven laveren in dat spanningsveld..

Succes aan alle mannen!

#6628 Reactie

Anoniem

Mijn vriend ging ook vreemd, ik had het willen weten, want dat had hij zijn spullen meteen kunnen pakken.
          Ik kies er niet voor om een vriend te hebben dat niet trouw kan blijven ofnie Paul wammes (arnhem)??
          En daardoor is de kans groot dat je zelf iets oploopt, waar je zelf niet voor kiest!!

Respect voor vrouwen is dan ook ver te zoeken.

#6629 Reactie

Anoniem

Zeer herkenbaar! Ik heb nu 15 jaar een relatie en ben ruim een jaar geleden tegen mijn zielverwantje aangelopen waar ik inmiddels ook smoorverliefd op ben geworden. Ook de sexuele ervaring bleef niet uit en inmiddels hebben we regelmatig sex gehad. Toch begon het aan ons beiden te knagen – ook zij heeft een relatie – en hebben we uiteindelijk onze partners kenbaar gemaakt ook van een ander te houden. Dat sloeg in als een bom al hebben we het sexueel vreemdgaan niet benoemd. Hoe het nu verder moet weet ik even niet al zou polyamorie een goede oplossing zijn want beide zijn we nog altijd diep verliefd op elkaar en sterken en versterken elkaar daar waar de andere partner niet toereikend is. We missen elkaar enorm…. veel te veel om afstand te nemen. We zien elkaar regelmatig en zijn dus op zoek naar een passende invulling, zowel geestelijk als lichamelijk.
            Wat ik jaren geleden nooit zou durven denken is mij nu dus overkomen. Ik hou van meer dan een persoon en ervaar het als een enorme verrijking. Ook mijn gedachten over monogamie moet ik bijstellen. Probeer wel eerlijk te zijn naar je partner al hoef je niet alles te benoemen.
            Toch polyamorie voorstellen? Openheid opent ook deuren. Hoe lastig ook, geniet! En sluit je niet (nooit) af voor een liefde die op je pad komt.

#6630 Reactie

Anoniem

Hééél herkenbaar verhaal ‘vreemdganger’. Ook ik heb een relatie (meer dan 10 jaar ondertussen), waar ik een beetje ben ingerold. Nooit echt verliefd geweest op haar, maar hoe langer hoe meer naar elkaar gegroeid en van haar gaan houden. We wonen reeds een hele tijd samen, hebben al heel wat moois opgebouwd, maar er wringt iets…
              Ik heb al vaak aan vreemdgaan gedacht, maar nooit de stap durven zetten omdat ik haar echt wel niet kwijt wil. Laatste tijd is de drang om vreemd te gaan er zeker niet op verminderd… Ik weet niet wat te doen

#6631 Reactie

Anoniem

ik heb 30 jaar een fijne relatie; de laatste tijd ga ik geregeld vreemd; ik vind het heerlijk!
                mis thuis spanning, avontuur en seks (mijn libido is veel groter);
                hopelijk val ik nooit door de mand; schuldgevoel in het begin wel maar nu minder;
                ik word er een blijer mens van en leukere echtgenoot thuis;
                veel te veel taboe op vreemdgaan! je leeft maar 1 keer; geniet ervan; al die bezitterigheid naar elkaar;
                en …wat niet weet wat niet deert….

#6632 Reactie

Anoniem

Beste mensen,
                  Met belangstelling heb ik jullie verhaal en de reacties daarop gelezen. Ik werk voor Endemol en voor een pilot (dat is een proefaflevering) ben ik op zoek naar mensen die in hun relatie te maken hebben gehad met ontrouw en daarover zouden willen vertellen. Ik vroeg me af of er iemand is die dat zou willen. Je kunt mij bereiken op 020 8931363 of thysia.huisman@endemol.nl.
                  Groeten, Thysia Huisman

#6633 Reactie

Anoniem

Beste mensen,
                    Met belangstelling heb ik jullie verhaal en de reacties daarop gelezen. Ik werk voor Endemol en voor een pilot (dat is een proefaflevering) ben ik op zoek naar mensen die in hun relatie te maken hebben gehad met ontrouw en daarover zouden willen vertellen. Ik vroeg me af of er iemand is die dat zou willen. Je kunt mij bereiken op 020 8931363 of thysia.huisman@endemol.nl.
                    Groeten, Thysia Huisman

#6634 Reactie

Anoniem

zelfde verhaal gehad, gewoon doen maar met respect voor de beide vr’en en dat is zeker niet vertellen tegen je echte vr, wel tegen de nieuwe; als je weet dat bijna alle mannen dit verlangen hebben, dan kan je er zeker mee leven

#6635 Reactie

Anoniem

Kas Woudstra uit Utrecht. Fuck hem ook. Same story.

#6636 Reactie

Anoniem

Je maakt er zoveel kapot mee, doe het niet. Als zij het niet is, verbreek dan de relatie. Maar met vreemdgaan los je niets op, je doet haar er alleen heel erg veel pijn mee. Of ze er nou achterkomt of niet, het kan niet respectlozer.

#6637 Reactie

Anoniem

Hallo,
                            Ik zal mij even voorstellen ik ben Sarah en ik ben studente aan de Nederlandse Film en Televisie Academie te Amsterdam. Voor een korte documentaire ben ik zoek naar mannen en vrouwen, die zelf vreemdgaan. Wij zijn heel erg benieuwd hoe deze mannen en vrouwen over Monogamie denken.
                            Dit gesprek zal dan plaats vinden door middel van een telefonisch interview. (Geheel anoniem natuurlijk) Verder wil ik er graag bij zeggen dat de documentaire alleen intern binnen de filmacademie vertoond zal worden en niet verder verspreid worden.

Als je hier vragen over hebt kan je mij altijd even mailen voor wat informatie (s.dierckx@ahk.nl)

Groet,
                            Sarah

#6638 Reactie

Anoniem

wat ik me afvraag van alle vreemdgangers hier: liegen jullie hierover? als je vrouw/vriendin dit zou doen, zou dat dan oke zijn??

Ik heb een partner die ik regelmatig verdenk van vreemdgaan. Hoewel hij het nooit toe zou geven, heb ik eigenlijk bewijs genoeg. ik zelf ben zo trouw als een hond, en kan ook niet begrijpen hoe je iemand van we je houd dit aan kan doen.
                              Als het thuis dan niet meer zo gaat als dat je wil, kan daar toch beter over gesproken worden en naar een oplossing gezocht worden….

#6639 Reactie

Anoniem

Een echte oplossing bestaat volgens mij niet. De man blijft ‘vreemdgaan’ verlangens hebben. Dat komt gewoonweg omdat de passie ontbreekt, ook al hou je nog zoveel van je partner. Vaak gaat dit lang goed, totdat je een vrouw tegenkomt die knap en gewillig is…

Tuurlijk kan je er thuis over spreken met je partner dat je eigenlijk af en toe ook eens sex wilt met een ander. Maar vaak begrijpt de ander dat niet en denkt dat ze ‘niet goed genoeg’ zijn. Ofwel, hoop gezeik en gezeur. Soms lijkt het alsof vrouwen gewoon in sprookjes geloven, maar zo zit de wereld gewoon niet in elkaar. Wij mannen willen gewoon ook graag met andere mooie vrouwen naar bed gaan, gewoon omdat we die drang van nature hebben. Daar kunnen wij niks aan doen en vrouwen ook niet. Het is zoals het is.

#6640 Reactie

Anoniem

Ja, als mijn vrouw een keer zou vreemdgaan, zou dat voor mij ok zijn. Ik heb haar er zelfs een keer toe aangemoedigd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                Reageer op: Ik houd van mijn vriendin maar kan haar niet trouw blijven
                                Mijn informatie: