Hoe krijg je het vertrouwen maar vooral ook je zelfvertrouwen en respect weer terug?

Home Vreemdgaan forum Vraag het onze expert Hoe krijg je het vertrouwen maar vooral ook je zelfvertrouwen en respect weer terug?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  patrick 6 jaren, 1 maand geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

patrick
    Sleutelbeheerder

Ben ruim 28 jaar met mijn man samen waarvan bijna 26 jaar getrouwd.
      De eerste keer dat mijn man mij ontrouw was was mijn oudste zoon net 4 weken oud.
      Inmiddels zijn wij al 7 jaar aan het worstelen om het vertrouwen weer te herstellen nadat hij voor de tweede keer over de schreef is gegaan en dat valt me toch wel heel erg zwaar.
      Diep van binnen denk ik dan ook: “heeft hij het inderdaad maar 2 x gedaan of is hij alleen maar 2 x betrapt?
      Mijn zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde hebben ook een enorme deuk opgelopen.

In eerste instantie, nadat de laatste affaire net was uitgekomen, zei mijn man dat hij mij het hele verhaal verteld had en dat er absoluut geen geheimen rond deze affaire meer waren voor mij.
      Door een slim gestelde vraag (begin dit jaar) kreeg ik een antwoord waar ik toch erg van schrok en waaruit bleek dat zijn zgn. waarheid toch op leugens gebasseerd was geweest.

Dus: met de hand op zijn hart mij beloven dat er geen geheimen meer zijn en 6 jaar later jezelf verspreken en de ‘waarheid’ van toen volledig weerleggen.

Voor mijn gevoel ben ik weer helemaal terug bij af.

Er is inmiddels tussen ons ook geen enkele intimiteit meer en ik heb geen idee of ik die stap weer durf te zetten.
      Hij was altijd nogal dominant in de slaapkamer.
      Dit is een issue dat wij wel met elkaar besproken hebben, ooit en waar hij mij beloofde dat hij dat zou veranderen. Daartoe hebben wij echter nooit de kans gekregen omdat zijn overspel inmiddels uit was gekomen.

De situatie is zo vreselijk uitzichtloos.
      Constant toespelingen maken richting sex.
      Bijvoorbeeld: is het eten nog niet klaar? en ik ben ook alweer niet klaar………

Van de week was ik wat later thuis dan gebruikelijk vanwege wat meer file dan gebruikelijk.
      Ik belde vanuit de auto om te vragen of hij trek had in Chinees of KFC of iets dergelijks.
      Zijn antwoord is dan: ik krijg geen normaal vreten en sex krijg ik ook al niet.

Ik word er zo wanhopig van.
      Mijn zelfvertrouwen is enorm beschadigd en mijn gevoel voor eigenwaarde staan op een absoluut dieptepunt.

Vanavond heeft hij me dus ook verteld dat hij vanaf nu ergens anders wel zijn gerief gaat halen en dat ik dat dan aan mezelf te danken heb.

Hoe kan ik dit in hemelsnaam doorbreken?

#6376 Reactie

Anoniem

hoi. dit kan je doorbreken door zelf ook lekker tegen hem te liegen en door gewoon te zeggen dat je een relatie heb met een ander. en dan moet je hem het zelfde behandelen zo als hij jou behandeld. zorg er wel voor dat je er in de perfexie uit ziet. je haar leuk , leuk opgemaakt enz. als hij echt van je houd moet je is kijken hoe snel hij door ze knieen gaat.
        groetjes

#6377 Reactie

Anoniem

Beste MH,
          Wat een vervelende situatie zeg! Ik kan me voorstellen dat je je nog onzekerder gaat voelen door zijn reacties.
          Waarom ik je benader, is dat ik werk voor Endemol en voor een pilot (dat is een proefaflevering) ben ik op zoek naar mensen die in hun relatie te maken hebben gehad met ontrouw en daarover zouden willen vertellen. Ik vroeg me af of jij (en eventueel ook je man) dat zou willen. Je kunt mij bereiken op 020 8931363 of thysia.huisman@endemol.nl. Groeten, Thysia Huisman

#6378 Reactie

Anoniem

Dapper dat je hier zo open over kan schrijven! Wat ik je kan zeggen is, dat de situatie niet uitzichtloos is zodra je deze in eigen hand neemt. Ik bemerk bij jou een afwachtende houding, een soort van kat uit de boom kijkend. Mijn raad is: sta op, ga dingen voor jezelf doen, maak je aantrekkelijker door je onafhankelijk van hem op te stellen, maar wel in verbinding te blijven.
            Als je dit lastig lijkt of je hebt behoefte om hieraan te werken, kan je me bellen op 06 52573742 of kijk anders even op mijn website, http://www.bijmijrelatietherapie.nl
            Je bent van harte welkom!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          Reageer op: Hoe krijg je het vertrouwen maar vooral ook je zelfvertrouwen en respect weer terug?
          Mijn informatie: