gaat het alleen om de sex?

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen gaat het alleen om de sex?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  patrick 4 jaren, 8 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

patrick
    Sleutelbeheerder

Sinds 15 maanden heb ik een verhouding met de man van een kennis. Ik woon samen, en heb 2 kinderen. Mijn partner en ik leven al heel lang als broer en zus, we hebben al bijna 8 jaar geen sex meer met elkaar. Met mijn minaar begon het via een online-spelletje, beetje chatten, beetje dubbelzinnig, van het één kwam het ander. Ik heb hem na een tijd verteld dat ik van hem hou, maar hij zei dat ik dat niet moest doen. “We hebben allebei ons eigen ding, en dit is voor de lol.” Ik heb het al ontelbare keren uitgemaakt, even zoveel keer zoekt hij na een tijd toch weer contact. Mijn vriendinnen zeggen dat ik het hem te makkelijk maak, ik zeur niet, dreig niet, sms of bel niet, we hebben alleen contact via dat spel, en als hij af wil spreken en ik kan, dan ga ik naar hem toe. We wonen bij elkaar in de buurt, onze kinderen zitten bij elkaar in de klas en we bewegen ons in hetzelfde sociale circuit. Redelijk gecompliceerd dus. Ik denk dat als hij alleen op sex uit is, hij dat wel verder weg zou zoeken. Dus ik denk dat hij wel degelijk iets om me geeft. Hij is het stoere type dat met zijn handen werkt, en communicatief niet zo sterk. Ook weet ik van zijn vrouw dat hij totaal niet romantisch is. Hij laat wel eens doorschemeren dat hij veel op de bank slaapt, maar als ik vraag waarom dan maakt hij er weer een geintje van. Na 15 maanden weet ik nog steeds niet of het voor hem nou liefde of lust is. Ikzelf heb inmiddels besloten om bij mijn partner weg te gaan, en op het moment heb ik ook geen contact met de ander, dat lijkt me verstandiger. Hij weet ook niet dat ik ga scheiden, want die beslissing staat in feite los van hem. Als jullie dit als buitenstaander nou lezen, denken jullie dan dat mijn minnaar van me houdt of dat het gewoon een eikel met een midlife-crisis is?

#6596 Reactie

Anoniem

Je vraagt om een eerlijk antwoord en die ga ik je geven…..
        Ik denk dat het de ander puur om de aandacht en de sex is! Als je echt van elkaar houdt kies je toch voor elkaar! Ik vind dat in een relatie waarin je aangeeft dat je van elkaar houdt (echt houdt), je het ook niet bij een ander gaat zoeken. Zo respectloos! Ben zo fair om het aan te geven en niet om iemand zo te bedonderen! Dit is nooit goed te praten! Goed dat je nu hebt gekozen om te gaan scheiden!
        Ik ben iemand die zelf bedonderd is, dus ik geef antwoord met mijn gevoel erachter! Je hebt geen idee wat je kapot maakt! Ik vind het laf om ergens anders je heil te zoeken en er niet over te praten of eerst een punt achter je relatie te zetten. Succes en sterkte….
        Leeuw

#6597 Reactie

Anoniem

Hallo Twijfelaar,

Ik vind het moeilijk om je vraag te beantwoorden. Ik zit namelijk in exact dezelfde situatie waarbij ik me ook afvraag of het liefde of lust is.
          Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat iemand zijn relatie op t spel zet voor een langere periode, in jouw geval 15 maanden. Dan is er toch in ieder geval sprake van bepaalde gevoelens denk ik.
          Knap van je dat je duidelijkheid hebt gevraagd en zelf besloten hebt om te gaan scheiden. Hoe is het nu met je?
          Ik durf nog geen duidelijkheid aan mijn minnaar te vragen. Ik ben veel te bang om te horen dat het dan over is. Zwak hè?
          Regelmatig denk ik er over om te gaan scheiden, net als jij. Maar ook dat durf ik nog niet. Ik heb ook twee (kleine) kinderen en die wil ik dat niet aan doen.

Weet je minnaar inmiddels dat je gaat scheiden? Wat was zijn reactie? Ik hoop voor je dat hij voor jou durft te gaan.

Veel geluk

Josje

#6598 Reactie

Anoniem

Liefde en seks.
            De een een emotie de ander iets lichamelijks.
            Ik heb het moeilijk met de emotie. De seks dat duurt telkens maar even.
            De liefde is er vaak maar voor bepaalde personen. Wanneer je daar dan ook seks mee kan hebben ben je voor het geluk geboren. Maar wanneer dat niet kan? Gun jij het je lief dan om seks met een ander te hebben?
            Die haat, die vernedering, die vaak genoemd worden als redenen waarom ‘vreemdgaan’ fout is. Ik vind het respectloos tegenover de ander. Wanneer je te moe bent of om niet kan, gun het de ander dan om seks met een ander te hebben. Hij/zij zal je er niet minder om lief kunnen hebben, wanneer het geen jaloezie of egoisme is. Seks is geen liefde maar vult het aan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          Reageer op: gaat het alleen om de sex?
          Mijn informatie: