Re:Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help! 2014-07-04T16:47:32+00:00

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help! Re:Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help!

Anoniem
    Post count: 0

Jemig, weer zo’n erg verhaal erbij… vind het heel erg voor je en begrijp je hopeloosheid… Alles komt nu in 1 keer samen, werk en prive en vriendschap wat overhoop ligt. Erg pittig allemaal. Ik durf je hier bijna geen tips te geven, want weet zelf amper hoe ik er mee om moet gaan. Ik kan je wel vertellen hoe ik het nu doe… Ik heb besloten om (nog) niet weg te gaan bij mijn vrouw en het te proberen. We zijn in relatie therapie, maar dat werkt alleen als je er allebei voor wilt gaan. Ik weet dus niet hoe dat bij jouw vrouw zit. Meespeelt is ook nog of ze langdurig is vreemdgegaan of dat het een “slippertje” is (wat het natuurlijk niet minder erg maakt hoor). Als je zelf verder wilt (51% is al genoeg) en je vrouw ook dan is therapie zeker aan te raden. Daarna en nu ook al moet je veel met elkaar praten en je diepste gevoelens naar elkaar uitspreken hoe moeilijk die ook zijn. Dit doen wij ook en lucht enorm op. Probeer geen ruzie te maken! Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer die woede in toom te houden. We zijn steeds op zoek naar “werkbare” situtaties voor ons. Hoe krijg ik dat vertrouwen weer terug etc. … Op dit moment is dan er gewoon (nog) niet. Verder is de vraag of je wilt en kunt vergeven en het een plek te geven bij jezelf. Alleen dan kun je verder. Dit zal de tijd ook leren.
    W.b.t. die vriend…. tja, ik begrijp als je hem iets aan zou willen doen, maar dat lost weinig op ben ik bang. Ik koster ook heel veel woede richting die vent die wat heeft gehad met mijn vrouw. Hij is ook doodleuk bij ons over de vloer geweest e.d. Het liefst zou ik hem een “lesje” leren. Wat ook helpt is daaraan te denken voordat je gaat slapen… Je zult dan zien dat je in je slaap en daadwerkelijk een lesje leert… allicht word je dan prettiger wakker. Ik zou persoonlijk die vriendschap per direct verbannen en vertel je gevoel maar aan hem en dat je hem nooit meer wil en kan zien… Maar dat is aan jou.
    M.b.t. je werk…. das erg lastig… Het is wel goed om je op je werk te richten qua afleiding, maar ja, dan moet je wel leuk werk hebben… Je zou je nu ook kunnen storten op het vinden van een nieuwe baan, zodat je daar energie van krijgt. Want geloof me… Energie zul je echt nodig hebben om hier doorheen te komen.
    Heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Sterkte en wijsheid gewenst!