Re:Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help!

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help! Re:Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help!

#6765 Reactie

Anoniem

Hoi allemaal,
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb mijn bericht geschreven toen ik het net een paar dagen had ontdekt… Nu ik het teruglees na 4 maanden kan ik gelukkig wat dingen relativeren, echter ben ik nog iedere minuut van de dag aan het worstelen met het gebeuren. Ik merk dat mijn “dagelijks” leven er nu wel onder lijdt en dat moet niet vreselijk lang duren…. Het vertrouwen is compleet weg en ik moet zeggen dat het heeeeeel langzaam terugkomt, maar soms heb ik m’n momenten dat ik niet weet waar ik het moet zoeken. We zijn inmiddels in relatie therapie en het gaat enorm op en neer. We hebben fijne momenten, maar soms vliegt het me enorm aan en kan ik niet bij haar zijn, hoewel ik ook wel weer troost bij haar wil zoeken. Erg dubbel allemaal. De tijd zal leren hoe alles verloopt. Ik wil er in ieder geval wel weer voor gaan, hoe moeilijk dat ook is. Ik weet alleen niet of dat gaat lukken, dat zal de tijd leren. Mocht het na een jaar of jaren toch niet lukken, dan kunnen we alsnog besluiten om uit elkaar te gaan. Al met al weet ik nu dus niet of ik het kan accepteren en haar kan vergeven en of ik er kan mee leven samen met haar….

@Lotgenoot; ik voel met je mee en begrijp al je gevoelens die je zegt. Helaas moet je door een enorm rouwproces of je kiest ervoor om uit elkaar te gaan, echter wat heb je dan (nog)… Tijd zal dus leren wat er gaat gebeuren. Als je iets wilt volg dan je hart. Veel sterkte en wijsheid gewenst.
    @”andere kant van het verhaal”… Ik begrijp je verhaal en heb ook respect voor hoe je met de situatie omgaat. Ik ben zelf ook best ruimdenkend en over meerdere partners kun je het best hebben. Maar voor het het vreemdgaan en bedriegen is geen excuus. Het is een bewuste keuze die je zelf maakt. Ik heb zelf ook vaak genoeg de “kans” gehad om het te doen, maar heb altijd m’n vrouw en mezelf gerespecteerd. Meerdere partners in een relatie in goed overleg met elkaar is prima als je het beide wilt, maar bedriegen en vertrouwen schenden kan gewoon niet!
    @ikook; Ook weer heel erg om te lezen hoe die dingen gaan. Ik leef met je mee! Ik kan me helemaal vinden in je verhaal en zo sta ik er ook bijna in. De tijd zal het leren. Overigens hoor ik denk ik niet bij “die mannen” die er makkelijker mee om kunnen gaan…. Ik ben echt helemaal stuk ervan… Ik geef niet op, maar als het echt niet lukt, dan lukt het gewoon niet. We verdienen ook ons eigen geluk en niemand heeft er wat aan als er alleen maar spanning en ruzie is, zeker niet de kids. Je verhaal trekt me trouwens enorm aan, zou er wel wat over door willen praten, maar ik weet niet hoe dat kan op dit forum… Ik wens je heel veel sterkte toe!