Re:Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help!

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help! Re:Na 20 jaar een gebroken hart! Wat nu? Help!

#6763 Reactie

Anoniem

Hier de andere kan van het verhaal. Ik ben zelf vreemdgegaan net als jouw vrouw. Ook na 23 jaren huwelijk, maar dan wel zonder kinderen.
    Ik wil even vertellen, dat er ook een andere kant aan de zaak zit. Waar iets fout gaat, is er altijd schuld van 2 kanten. Misschien geef jij misschien niet genoeg tijd meer aan haar. Misschien heeft ze het idee niet meer gewaardeerd te worden. Misschien is de sec iedere keer hetzelfde. Misschien heeft ze wensen op seksgebied, die jij niet wilt bieden. Er kunnen 100-den redenen zijn, maar er is altijd een reden dat iemand vreemd gaat. Probeer daar eens over te denken.

Dan is er altijd die belachelijke monogamie discussie. Er zijn misschien mensen voor wie dit werkt, maar ik denk persoonlijk dat de meeste mensen wel fantasie├źn hebben over seks met eens iemand anders. Je eet toch ook niet iedere dag hetzelfde. Dat onze maatschappij het ons leert, dat je maar met 1 persoon seks ‘mag’ hebben, dat is vaak de oorzaak van het probleem. Ik raad dan ook aan om hier eens over na te denken. Wat maakt het nu eenmaal uit, dat jouw vrouw eens met een ander seks heeft? Ze wordt er niet slechter van. Jij wordt er zeker niet minder man van en niemand lijdt er onder. Vraag liever je vrouw eens waarom ze het doet zonder daar kwaad over te worden. 9 van de 10 keer mist ze het avontuur.

In plaats van meteen maar de relatie op te geven kun je het misschien eens hebben om zelf ook eens seks te hebben met iemand anders. Je gaat mij niet vertellen, dat je daar nog nooit over gefantaseerd hebt. (Wees eerlijk) Misschien is het zelfs mogelijk om samen met een ander stel te seksen. Dan krijgt iedereen een goede ervaring.

Als jullie hier eerder over hadden kunnen praten, was jouw vrouw misschien wel helemaal niet vreemd gegaan. Probeer in ieder geval die gedachte uit je hoofd te zetten, dat het hoort maar met 1 persoon te seksen. Wat verandert er nu aan je partner als die seks heeft met iemand anders. Helemaal niets.

Mijn man en ik hebben hierover gepraat. Ik geniet als hij eens plezier heeft met een andere vrouw en ik mag af en toe seksen met een andere man. Soms ben ik er bij als hij met een andere vrouw is en soms niet. Ik hou daarom misschien wel dubbel zoveel van hem als anderen. Ik wordt ook niet verliefd op andere mannen want afwisseling in seks is er genoeg.

Laat je s.v.p. niet leiden door die belachelijk conventie van monogamie. Dat is de oorzaak van een heleboel ellende en een hoop ongelukkige huwelijke.

Geef toe, jullie waren 14 toen jullie elkaar leerden kennen. Dan moet de gedachte er toch een keer komen en ga je jezelf afvragen hoe seks met iemand anders is. Heel normaal lijkt me. Dat is precies met jouw vrouw gebeurd denk ik.

Ik hoop, dat dit je een beetje helpt. Denk er eens over na en wees eerlijk. Geef die vrouw niet op. Dat wilt ze waarschijnlijk ook helemaal niet. Wees eerlijk en jullie kunnen nog een hele nieuwe wereld samen ontdekken.