Re:mis op stage

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen .. Re:mis op stage

#6557 Reactie

Anoniem

Beste Never alone,

Echt advies geven kan ik je niet, omdat ik niet weet hoe je relatie is. Of je wellicht iets in die relatie mist. Wel kan ik mijn eigen ervaring met je delen. Zelf ben ik vroeger ook van de ene vaste relatie in de andere gerold en is er eigenlijk nooit een periode geweest waarin ik echt bewust van mijn vrijheid heb genoten.
    Mijn huidige relatie, die al zo’n 10 jaar duurt, begon op een moment dat ik eigenlijk helemaal niet aan een vaste relatie toe was. Mijn relatie is prima, daar ligt het niet aan, maar ergens ben ik altijd mijn vrijheid blijven missen. Daardoor blijft er bij mij altijd iets van twijfel, zeker op de momenten dat het tussen mij en mijn vriendin even iets minder lekker loopt.
    Als je echt die behoefte aan vrijheid hebt is het misschien beter om daar aan toe te geven en je relatie te beƫindigen. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het allemaal wordt.
    Mocht je de relatie inderdaad beĆ«indigen, dan zou ik zeker niet opbiechten wat er exact gebeurd is. Daar doe je hem onnodig meer pijn mee. Ga je met je relatie door, dan moet je bij jezelf te rade gaan of je in staat bent om het hele voorval kan vergeten en verder kan gaan alsof er niets gebeurd is, of dat het iets is dat aan je blijft knagen. In het eerste geval “wat niet weet, wat niet deert”. In het tweede geval, als je echt last hebt van schuldgevoelens, is het beter om het op te biechten.