Re:Hoe verder na vreemdgaan van partner?

Home Vreemdgaan forum Deel uw ervaringen Hoe verder na vreemdgaan van partner? Re:Hoe verder na vreemdgaan van partner?

#6361 Reactie

Anoniem

Eigenlijk hoort deze topic niet bij mij, want ik ben degene die is “vreemdgegaan”. Ik vind zelf absoluut van niet, maar helaas zien sommige het wel zo. Het is heel erg naar bij mij afgelopen vanwege wat ik heb gedaan en dit heb ik NOOIT verdiend.

Mijn vriend was eerst heel lief, maar toen ging ik de laatste maanden met hem samenwonen. Het was verschrikkelijk. Hij manipuleerde heel de tijd, zei dat ik dik was (niet met woorden, maar hij kneep in mijn buik omdat ik niet wilde gaan joggen) zat in mijn computerbestanden te kijken (hij kon toch niets vinden) Hij vond het erg als ik een msn gesprek afsloot met xxxx van een jongen.. Terwijl hij weet ik veel dingen stuurde in smsjes naar andere wijven (hypocriet) Hij was helemaal veranderd.. Het lijkt niet erg, maar iemand die je manipuleert daar kom je NIET van af. Je leeft in een hel en iedereen zei tegen mij: ga weg bij hem, maar dat deed ik niet. Uiteindelijk had hij contact met een of ander kutwijf via een site (hij heeft weinig vrienden, dus hij doet alles om vrienden te krijgen) en hij sprak daar 3 keer in de week mee af. Ik vroeg toevallig wat hij van het weekend ging doen en toen zei hij dat hij ging afspreken met een meisje. De manier waarop hij het zei, was alsof hij het al heel lang geheim had gehouden en niet wilde zeggen en jahoor; hij chatte al een MAAND achter mijn rug om. Hij had 3 keer met haar afgesproken in 1 week (en blijven logeren) Ik geloof dat hij eerlijk is, maar ik weet zeker dat er wat is gebeurd. Toen ik zei dat dit niet kon in een relatie lachtte hij me uit. Toen wist ik het; ik moet weg bij hem, maar iemand die je zo manipuleert.. En vooral zeggen dat HIJ meer hield van mij.. en op een gegeven moment ga je dat geloven.

Uiteindelijk was ik in de stad en zette er een punt achter. Ik had dit niet gesmst of met hem besproken. Ik was hem ZO beu, hoe hij me behandelde, hoe naar hij tegen mij deed, liegen, alles was mijn fout. Dus die avond was er wat gebeurt met een andere jongen ( ik was vrij zat en hij was nuchter). Eigenlijk vind ik het nog steeds rot dat die jongen niet tegen mij zei dat ik dit eigenlijk niet moest doen. Ik kende de jongen al een paar jaar en ik had hem ooit leuk gevonden. Een paar dagen later had ik het gelijk uitgemaakt met mijn vriend omdat ik wist dat ik echt niet bij hem kon blijven na wat er was gebeurd. Toen ik het uitmaakte sprong hij tegen alle muren op en hij was aan het schreeuwen. Je denkt; loop gewoon weg, maar manipulerende mensen zijn het ergst. Daarna belde hij me op bij school dat hij zelfmoord wilde plegen.. ik heb een uur met hem aan de telefoon gezeten.

Een maand later kwam mijn exvriend erachter wat er was gebeurt. Ik kon het hem niet vertellen want ik was bang hoe hij zou reageren. Hij had me daarna op een verschrikkelijke manier voor schut gezet, met nare woorden zoals: HOER en hij heeft mijn reputatie verpest, mij heel erg vernederd en pijn gedaan. Op zo’n manier dat mensen me herkennen, en zelfs nare woorden naar mijn hoofd werden geslingerd. Nu bijna meer dan een jaar later voel ik nog steeds de gevolgen van zijn acties. Hij loopt nu blij en vrij rond terwijl ik nog steeds moeite heb met alles in mijn leven. Hij vond het zelfs nodig dat hij mijn ouders moest smsen hierover. Hij legde even mijn leven op tafel.. die jongen is 22 jaar.. te triest voor woorden.

Natuurlijk kan niemand uit dit verhaal opmaken of dit nou terecht is voor mij of niet. Ik zal je eerlijk zeggen: dit heb ik NIET verdiend. Ik weet wat voor persoon ik ben en dit zou nooit gebeurt moeten zijn. Desondanks heeft het me wel gebracht bij mijn huidige vriend, de jongen uit dit verhaal die ik tegenkwam met uitgaan. Een half jaar na wat er was gebeurt besloten we om samen verder te gaan en ik ben dolgelukkig. Ik weet nu wat het is om echt verliefd te zijn, hij is een geweldige jongen met een toekomst, werk, een goed hart… Hij laat me zijn wie ik wil zijn (mijn exvriend kraakte alles af wat ik leuk vond) en hij hoeft niet om de 2 minuten mijn telefoon te controleren. Elke keer als ik die pijn weer voel van van wat mijn ex vriend heeft aangedaan denk ik: Ik ben van hem af… ik ben van hem af… HIj stalkte mijn vriendinnen met zijn gezeur, mijn moeder zelfs! Ik heb eindelijk een MAN in mijn leven en ik ben al bijna 7 maanden bij hem. Heel vaak wilde ik de tijd terugdraaien, maar sommige dingen zijn voorbestemd. Als ik niet had gedaan wat ik had gedaan, was ik waarschijnlijk naar mijn ex teruggekomen en had ik mijn huidige vriend NOOIT meer ontmoet en wist ik niet wat ik zou missen in mijn leven.

Je kan je eigen conclusie trekken uit dit verhaal, maar ik wil jullie laten zien dat soms “vreemdgaan” niet vreemdgaan is in sommige situaties. Mensen die in mijn positie zitten op dit moment en gaan met iemand anders.. dat heet: VERLOSSING, eindelijk vrij zijn. Ik weet wanneer ik iets fout heb gedaan, dan krijg ik een schuldgevoel en zeg ik sorry. Ik heb hier nooit één seconde spijt van gehad, en voor mij voelt het alsof ik niets fout heb gedaan. Het was verlossing 🙂