//Dagboek van een minnares – Review

Er is een nieuw boek verschenen op Bol.com, dit is Dagboek van een minnares. Het is gebaseerd op de gelijknamige televisieserie.  Ik besloot het eens te lezen en ik wil graag met jou, de lezer mijn ervaring delen.

Samenvatting Dagboek van een Minnares

Dat het boek, uitgeven door House of Books, anoniem is geschreven valt te verwachten. De verhalenbundel handelt over de ervaringen van de vrouw die als ‘die ander’ wordt bestempeld. Wat gaat er in iemand om zich te laden verleiden door een man die eigenlijk al bezet is? In dit anonieme boek wil ze dolgraag haar kant van het verhaal laten horen. Want het leven van een minnares gaat niet altijd over rozen…
Dagboek van een minnares is zo openhartig en spannend als de titel doet vermoeden. Laat je ook meeslepen.

Het gaat over een vrouw die een verhouding heeft met een man die de relatie voor zijn gezin verbergt. Hij is waanzinnig sexy, waardoor ze heel wat afvrijen, maar wel in gestolen uurtjes en op zijn voorwaarden. Uiteraard wil ze meer dan enkel zijn minnares zijn. De vraag die centraal staat is dan ook of deze personen wel echt passen bij elkaar en of hij ooit voor haar zal kiezen.  Dat is namelijk nog maar even afwachten.

Mijn mening

Het boek zelf is geschreven in de vorm van een soort bundelen vanuit het perspectief van de minnares. Dat maakt dat het zo makkelijk leest en je makkelijker in haar wereld kan inleven. Hoewel de verhaallijn erg voorspelbaar is geeft het je een inzicht in het leven als de derde persoon in een relatie. Hou er wel rekening mee dat je het boek best niet gaat vergelijken met erotische thrillers als Vijftig tinten Grijs. De seks scenario’s zijn minder nadrukkelijk beschreven en niet bepaald opwindend. Mijn conclusie over het boek is dan ook dat het geen slecht boek is. Het is misschien alleen een beetje makkelijk en eentonig voor sommigen. Het lezen gaat makkelijk, omdat steeds wordt teruggegrepen naar het vorige hoofdstukje, maar dat is ultrakort, zodat de herhalingen in wezen overbodig zijn. Op zich is het dus best een vermakelijk boek. Ideaal  voor op het strand of voor in de tuin. Het leest vlot weg en heeft een aardig spanningsboog. Een echt vrouwenboekje is het wel, hier moet je natuurlijk wel van houden.

Wil je zelf een mening vormen over het boek, dan kan je Dagboek van een Minnares nu bestellen op Bol.com:

Op zoek naar een relatie, seks of affaire?

Wat je ook zoekt, een relatie, seks of affaire, vindt het met onze complete Datingsite vergelijker! Geef je voorkeuren in en krijg direct de beste datingsites uit het totale Nederlandse aanbod, speciaal voor jouw behoefte, inclusief echte reviews en eventuele kortingsacties direct in het overzicht.

Datingsite vergelijker

Handige tips en trucs

loading...